Kauno miesto savivaldybėje parengtas miesto tarybos sprendimo projektas „Dėl nekilnojamojo turto A. Mickevičiaus g. 2-1 Kaune pirkimo“. Politikams priėmus sprendimą, numatoma nupirkti Kauno miesto savivaldybės nuosavybėn 57,85 kv. m bendrojo ploto butą. Šis nekilnojamasis turtas leis rekonstruojamam Kauno miesto poliklinikos Centro padaliniui (A. Mickevičiaus g. 2) gyventojų sveikatos priežiūrai naudotis ir papildomomis patalpomis.
Kuriamas vieningas gydymo kompleksas
Praėjusių metų lapkričio gale Kauno miesto savivaldybės administracija su UAB „WINDOWSA“ pasirašė rangos sutartį dėl darbų, nustatytų techninio darbo projekto „Administracinės paskirties pastato A. Mickevičiaus g. 2, Kaune, pritaikymas poliklinikos veiklai vykdyti, keičiant administracinę paskirtį į gydymo paskirtį, rekonstravimo projektas“ ir tvarkybos darbų projekto „Amatų mokyklos pastato, esančio A. Mickevičiaus g. 2, Kaune, tvarkybos darbų remonto projektas“ sprendiniuose, atlikimo.
Pastato A. Mickevičiaus g. 2, Kaune, rekonstravimo darbai pradėti jį perdavus minėtam rangovui 2025 m. sausio 8 d. Statybvietės perdavimo ir priėmimo aktu.
Naujienų portalas „Kas vyksta Kaune“ savo skaitytojus yra informavęs, jog šalia Kauno miesto poliklinikos Centro padalinio, esančio A. Mickevičiaus g. 4, (pastatas jau pradėtas atnaujinti), esantį administracinės paskirties pastatą A. Mickevičiaus g. 2, iš kurio iškeldintas Moksleivių techninės kūrybos centras, planuojama pritaikyti poliklinikos veiklai, keičiant jo paskirtį į gydymo. Projektas apima ne tik pastato rekonstrukciją, bet ir tvarkybos darbus, siekiant išsaugoti jo autentiškumą, nes pastatas yra įtrauktas į Kultūros vertybių registrą.
Miesto politikų priimtas sprendimas leis geriau organizuoti Kauno poliklinikos paslaugų teikimą
1900-ų metų statybos pastato rekonstrukciją planuojama užbaigti per metus. Jame bus įrengtas Šeimos sveikatos priežiūros skyrius, skirtas suaugusiesiems ir vaikams. Veiks 23 gydytojų kabinetai. Greta planuojama pastatyti Psichikos sveikatos centrą.
Visi šie padaliniai sudarys vieningą gydymo kompleksą, kuris, anot savivaldybei priklausančios Kauno miesto poliklinikos vadovybės, padės įgyvendinti pagrindinį tikslą – pagerinti gyventojams teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą, pakelti jų kokybę bei užtikrinti šiuolaikiškas, patogias darbo sąlygas medicinos specialistams.
Valstybės tarnautojų iš savivaldybės Nekilnojamojo turto skyriaus teigimu, didžiąją dalį rekonstruojamo pastato A. Mickevičiaus g. 2 patalpų (1334,41 kv. m iš 1392,26 kv. m bendrojo ploto) nuosavybės teise valdo Kauno miesto savivaldybė. Kita pastato dalis yra fiziniam asmeniui nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis turtas A. Mickevičiaus g. 2-1.
Pažymėtina, kad 0,3746 ha valstybinės žemės sklypą (pagrindinė naudojimo paskirtis – kita, naudojimo būdas – visuomeninės paskirties teritorijos) A. Mickevičiaus g. 2, Kauno miesto savivaldybė valdo patikėjimo teise.
Sklype esančio garažo pastate butas (A. Mickevičiaus g. 2-4) ir kiemo statiniai (kiemo aikštelė, tvora) nuosavybės teise priklauso savivaldybei. Ji, teisės aktų nustatyta tvarka atlikusi nekilnojamojo turto pirkimo procedūras, minimą butą įsigijo 2022-ųjų rugsėjį iš privačių asmenų. Tačiau nekilnojamojo turto A. Mickevičiaus g. 2-1 pirkimo procedūros nebuvo pradėtos, nes jo savininkas nesutiko aptarti NT perleidimo galimybės.
NT „ėmimas visuomenės poreikiams“ šįsyk netaikomas
Sprendimą turintiems priimti politikams ir visuomenei viešai skelbiamuose dokumentuose paaiškinta, kad „įsigijusi nekilnojamąjį turtą A. Mickevičiaus g. 2-1, savivaldybė valdytų nuosavybės teise visą daugiau nei šimtmetį gyvuojantį namą A. Mickevičiaus g. 2.
„Taip būtų sudarytos žymiai palankesnės sąlygos efektyviai valdyti pastatą, planuoti ilgalaikes investicijas ir priimti operatyvius sprendimus. Nupirkusi nekilnojamąjį turtą A. Mickevičiaus g. 2-1, savivaldybė, kaip pastato A. Mickevičiaus g. 2 savininkė, „įgyvendindama savo nuosavybės teisę į valdomą nekilnojamąjį turtą, galės teisėtai, nepažeisdama įstatymų bei kitų asmenų teisių ir interesų, šį turtą rekonstruoti, pertvarkyti bei keisti jo paskirtį. Taip pat būtų patenkintas Kauno miesto poliklinikos papildomų patalpų poreikis“.
Poreikį pirkti butą pagrindžiančiame dokumente primenama, kad „nekilnojamojo turto įsigijimo kaina nustatoma derybų būdu, atlikus individualų turto vertinimą Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo nustatyta tvarka, siekiant ekonomiškai naudingiausio rezultato“.
Kaip šį antradienį „Kas vyksta Kaune“ sakė savivaldybės administracijos Nekilnojamojo turto skyriaus vedėjas Donatas Valiukas, tikimasi, kad sename administracinės paskirties pastate esantį butą savivaldybei pavyks nupirkti kiek daugiau nei už šimtą tūkstančių eurų.
Beje, 2025 metų miesto savivaldybės biudžete lėšos šio NT pirkimui nebuvo numatytos. Bet, valstybės tarnautojų teigimu, Kauno politikams patvirtinus sprendimo projektą, pirkimui galėtų būti panaudotos šiemetinio biudžeto (5101) programos „Žemės paėmimas visuomenės poreikiams, nekilnojamojo turto įgijimas Savivaldybės nuosavybėn“ lėšos.
Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme nurodoma, kad savivaldybė turtą įgyja pagal sandorius. Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų pirkimą ir sutarčių sudarymą reguliuoja Žemės, esamų pastatų ar kitų nekilnojamųjų daiktų įsigijimo arba nuomos ar teisių į šiuos daiktus įsigijimo tvarkos aprašas, patvirtintas LR Vyriausybės 2017 m. gruodį. Apraše pabrėžiama, kad „perkančioji organizacija gali pirkti tik tuos nekilnojamuosius daiktus, kurie būtini jos steigimo dokumentuose nustatytai veiklai vykdyti“.
Pagal Vietos savivaldos įstatymą, „pirminė asmens ir visuomenės sveikatos priežiūra (įstaigų steigimas, reorganizavimas, likvidavimas, biudžetinių įstaigų išlaikymas) yra savarankiškoji (LR Konstitucijos ir įstatymų nustatyta (priskirta) savivaldybių funkcija. Teisės aktai nurodo, kad sprendimus dėl NT pirkimo organizavimo priima savivaldybių tarybos.

Derėsis komisija, sutartį pasirašys savivaldybės administracijos direktorius
Tarybos sprendimo projektą, kuriam politikai turėtų pritarti artimiausiu metu, parengė Kauno miesto savivaldybės administracijos Nekilnojamojo turto skyriaus Disponavimo turtu ir žemės sklypų valdymo poskyrio vyriausioji specialistė Ingrida Juškevičienė. Kartu su projektu tarybai teikiamas Nekilnojamojo daikto pirkimo ekonominis ir (ar) socialinis pagrindimas, parengtas pagal Vyriausybės pirkimo tvarkos apraše nurodytus reikalavimus.
Aprašas numato, kad pirkimo procedūras vykdo savivaldybės administracija, – jos direktoriaus įsakymu turi būti sudaryta, ne mažiau kaip iš 5 asmenų, pirkimo komisija, veikianti pagal savivaldybės administracijos vadovo patvirtintą darbo reglamentą. O be išankstinio vietos politikų pritarimo negali būti sudaromos nekilnojamojo turto įgijimo sutartys.
Kauno miesto savivaldybės meras Visvaldas Matijošaitis pernai vasarį įgaliojo administracijos direktorių Tadą Metelionį atstovauti Savivaldybei notarų biuruose ir visose kitose įstaigose, įmonėse ir organizacijose tais atvejais, kai savivaldybės vardu perkamas NT, dėl kurio pirkimo yra priimtas vietos politikų sprendimas.
Kaip teigia Kauno miesto savivaldybės administracijos Nekilnojamojo turto skyriaus vedėjas D. Valiukas, „nenupirkus nekilnojamojo turto A. Mickevičiaus g. 2-1, pastato A. Mickevičiaus g. 2, Kaune, rekonstrukcijos ir tvarkybos darbai gali būti nesklandūs dėl skirtingų bendraturčių interesų, poreikių ir finansinių galimybių. Kyla grėsmė, kad tam tikri techninio darbo projekto „Administracinės paskirties pastato A. Mickevičiaus g. 2, Kaune, pritaikymas poliklinikos veiklai vykdyti, keičiant administracinę paskirtį į gydymo paskirtį, rekonstravimo projektas“ ir tvarkybos darbų projekto „Amatų mokyklos pastato, esančio A. Mickevičiaus g. 2, Kaune, tvarkybos darbų remonto projektas“ sprendiniai gali būti neįgyvendinti“.